Onderwaterparadijs en nieuwe avonturen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu Onderwaterparadijs en nieuwe avonturen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu

Onderwaterparadijs en nieuwe avonturen

Door: jessicazhou

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 Augustus 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sua s'dei!!

Nieuw land, nieuwe indrukken en nieuwe avonturen:)

Ko Chang was werkelijkwaar fantastisch! Haha ja Josefien het is magisch;) Ik heb de afgelopen week lekker aan het strand gelegen, bij leuke restaurantjes uiteten geweest, gezellig drankjes gedaan met Marnix en Hedy, zonsondergangen bekeken, lekker scooter gereden om het eilandje heen. Echt heerlijk. Een paar dagen terug heb ik ook gedoken; we moesten eerst bij het zwembadje een korte basiscursus volgen en de dag daarna gingen we de zee op. Ik ging samen met Hedy en onze instructeur en Marnix met een buddy, omdat hij zijn padi al heeft. Het was echt geweldig!! Het is gewoon een paradijs onder water, die ik hiervoor alleen in tekenfilms heb gezien! De mooiste visjes kwamen voorbij, van goud tot alle kleuren van de regenboog. We hebben zelfs een haai van 1.5 meter gezien! Het is echt een prachtige wereld daar beneden:) Het duiken was in het begin best eng, omdat je door je mond moet ademen via een zuurstoffles. Dat voelt behoorlijk onnatuurlijk. Daarbij zit je zo ver onder water, dat je weet dat je niet 1,2,3 naar boven kan. Maar als je er eenmaal bent, is alles echt adembenemend mooi!! Na het duiken zat ik te twijfelen om mijn padi te halen daar, maar dan zou ik er nog 2 dagen mee bezig moeten zijn en ik blijf al overal net iets te lang hangen, waardoor ik nog minder kan zien. Dus heb ik besloten om dat een andere keer te doen.

De dag daarna (eergisteren) zijn we naar de mooiste waterval van het eiland geweest; waauuuw!! Lekker gezwommen daar en gerelaxt:) Watervallen zijn echt mijn ding, ik kan er uuuuren naar kijken.. Maargoed, daarna zijn we uiteten geweest bij een ultieme chill-restaurant. Het was letterlijk een boomhut in het groot met fatboys ipv stoelen. Het eten was zoals altijd heerlijk en de verse fruitshakes zijn hier trouwens ook echt een aanrader! Na het eten zijn we naar een bar gegaan, waar we eerder die week zijn geweest. Nat van de harde storm en regen, gingen we alweer snel aan de buckets. Ik moest de volgende dag om 6u op, om richting Cambodja te gaan, dus gingen we om half 3 terug naar ons resort. Daar hebben we nog een 'afscheidsdrankje' aan het strand gedaan en ik en Marnix hebben geskinnydipt! Hahaha, stel je voor: Skinnydippen, op het strand, op een eilandje, 'snachts, in Thailand, terwijl er af en toe prachtige lichtflitsen tevoorschijn kwamen.. Hihi waanzinnig dus!

Gister werd ik om 7u opgehaald, om naar Siem Reap te gaan. Toen ik in de minivan stapte, zat er maar 1 meisje. Dus daar raakte ik mee aan de praat, ze komt uit Engeland en is al 7 maanden op reis (eerst zuid-Amerika en nu zuid-oost Azie). Toevallig ging ze ook naar Cambodja. Het grappige was dat het uiteindelijk bleek dat we de nacht ervoor in dezelfde bar waren, haha! Allebei erg brak dus. De reis (minibus, ferry, minibus, grens over -> wat lopend moest, vanwege de eeuwige strijd tussen Thailand en Cambodja, shuttlebus en nog een locale bus) was daarom best vermoeiend. 13 uur later kwamen we eindelijk in Siem Reap aan, zij had al een guesthouse geboekt, dus gingen we daar samen heen. Het gevoel van nieuw avontuur is echt geweldig; nieuwe geuren, nieuwe omgeving, sferen, mensen etc.. Het liefst boek ik nu al mijn around the world ticket en reis ik gewoon lekker door;) hahaha. Anyways.. Het verschil tussen Cambodja en Thailand merk je meteen; de natuur, sfeer, mensen etc is zo anders. Tijdens de busstop kregen we trouwens meteen te maken met de bekenstaande bedelende kinderen (Die zijn er overal hier in Cambodja!). We stapte de bus uit en een groep van 20 kinderen kwamen onze kant op gerend. Binnen werkelijkwaar 1 seconde had je een zelfgemaakte armbandje om je arm. We hebben ze wat geld gegeven, maar hebben besloten om snoep te kopen en ze dat te geven, omdat het geld vaak naar de ouders gaat en we simpelweg niet iedereen geld kunnen geven. Die kinderen zijn echt superschattig, maar ook erg brutaal, haha. Nou toen we bij onze guesthouse aankwamen hebben we een hapje gegeten, een drankje gedaan met twee Australiers en daarna (redelijk) optijd gaan slapen. Onze kamer is trouwens onovertreffelijk! Ik heb veel gezien; van te ranzig voor woorden, tot best mooie/luxe kamers/bungalows.. Maar dit was ongelofelijk! De kamer is voor europese begrippen gewoon erg mooi en we betalen 1.5 euro pp per nacht! Hebben ieder een grote bed, de douche is superschoon, airco en als klap op de vuurpijl zijn de kussens en matras(!!) heeerlijk! haha wat een luxe:)

Vandaag zijn we met onze persoonlijke tuk-tuk driver naar 3 prachtige tempels gegaan. We hebben een 3-dagen-pas voor de beroemde Angkor tempels, dus de mooiste komen nog! Daarna zijn we naar de floating villages en floating forrest gegaan. Met een prive-boot zijn we de rivier opgegaan; Het was (wanneer niet) weer eens prachtig!! Mangrovers en huisjes van riet en/of bamboe op het water.. We zijn een dorpje in gevaren (waar overigens geen 1 toerist was) en hebben daar geluncht. Het was erg bijzonder; we zaten in zo'n huisje op het water en zagen vanalles om ons heen. De kinderen die plezier hebben, hard werkende mannen, verzorgende vrouwen noem het maar op. We namen letterlijk een kijken in het leven van die locals. Zelfs kinderen van 5 kunnen al naar de overkant varen op eigen houtje, echt superschattig. We hebben heel lang naar ze gekeken en het is echt fascinerend. Vooral de kinderen; ze zijn zo puur en genieten zo intens van allerlei kleine dingetjes..

Ook dit land heeft net als Thailand zijn eigen onbeschrijfbare schoonheid en puurheid.. Ik ben echt blij dat ik hier ben!!

Ik blijf nog 3 dagen in Siem Reap met Rebecca (dat Britse meisje) om de prachtige tempels te bekijken en de stad beter te leren kennen en daarna ga ik of naar Kratie (dolfijnen!!!) of naar Battambang.. En uiteindelijk naar Phnom Penh. Ik ga Laos niet meer halen helaas, vanwege tijdsgebrek. Zoals ik eerder al zei ben ik overal net iets te lang blijven hangen en ben ik kris/kras gereist; maar dat geeft niet, want ik kom hier sowieso nog een keer terug! Een maand is echt te kort, als ik bedenk dat ik nu al ver over de helft van mijn reis zit en nog ZO veel wil zien en ZO veel wil doen, het liefst plak ik er nog een paar maanden aan vast.. Ja Rik, er is een reisverslaafde bij;)

Nog eventjes en dan zie ik jullie alweer! Mis jullie wel hoor:)

Geniet nog even van jullie vakantie (voor de studerende) en de rest; fijn weekend!

Liefs Jessica

ps. Morgen ga ik de Angkor wat voor en tijdens de zonsopgang bekijken; schijnt (ja Josefien) MAGISCH te zijn!!

  • 28 Augustus 2011 - 08:01

    Harmen:

    Wat beleef jij veel zeg! Supertof! Kan je niet toevallig al wat foto's online zetten? Ik word ongeduldig :P Nog veel plezier, en ik ben benieuwd naar al je komende avonturen!

  • 28 Augustus 2011 - 15:38

    Merel:

    Leuk leuk leuk weeeer! En niet alleen jij bent als reisverslaafde er bij want ik heb de kriebels nu ook te pakken gekregen, haha! Heel fijn dat je elke keer als je het busje of iets in stapt gelijk je nieuwe vrienden alweer ontmoet! Leuk man!

    Geniet nog even van je reisje en ik zie je snel weeer!!! XXX

  • 29 Augustus 2011 - 17:15

    Esje:

    Wat gaaffff meis om dit allemaal te lezen!! Echt super vet wat je allemaal meemaakt:) Ga er nog maar heel veel van genieten Chick, want volgende week ben je weer in dit regenachtig landje.
    Ojaa Decibel en het weekendje was echt leuk! We hadden echt mooi weer, dus dat was zwaar relaxed. Ik vond het (stiekem) wel leuker vorig jaar met jou:P maar dat komt goed. Als je terug bent, plannen we wel weer een feessie samen!!
    Volgende week zie ik je weer:D xxxxx
    Groetjes van Jeroen! X

  • 30 Augustus 2011 - 09:44

    Hedy:

    Klinkt goed meis! Reis jij maar lekker door. Ik ben weer terug in ijskoud Nederland! Hoewel heerlijk om in eigen bed te slapen, ben ik toch jaloers dat jij nog even door gaat en ik niet. Have fun and take care (ja mama ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Jessica

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 11129

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 23 Augustus 2014

Reis Myanmar & vrijwilligerswerk Filipijnen

15 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Jess&Lies; Backpacken door Indonesië

10 Augustus 2011 - 08 September 2011

Backpacken door Thailand, Laos en Cambodja

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Europatrip, China & (eventueel roadtrip Amerika)

Landen bezocht: