Land van de glimlach - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu Land van de glimlach - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu

Land van de glimlach

Door: jessicazhou

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 Augustus 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve vriendjes en vriendinnetjes!

Wauw, nu weet ik waarom dit land bekend staat als het land van de glimlach. Iedereen is ZO ontzettend aardig en er staat een glimlach op iedereen's gezicht. Ik ben echt dol op dit land!

De dagen hier lijken wel 3x langer dan in Nederland, je maakt ZO veel mee en ik doe nog steeds onwijs veel nieuwe indrukken op. Het is overweldigend.

De eerste dag ben ik met Marnix (de jongen van het vliegveld) dicht bij de koh san road gebleven. Terwijl hij een powernap deed ben ik wat rond gaan lopen. Ik kwam bij een mooie tempel terecht en ben daar in mijn dagboekje gaan schrijven. Terwijl ik dat deed werden er een heleboel gekleurde sterretjes in de lucht gegooid, toen ik dat zag ging ik daarheen en heb er 1 gevangen. Het bleek een zelfgevouwen gelukssterretje te zijn, er zit een muntje in en dat brengt geluk:) Daarna ben ik naar de fish spa gegaan en heb die visjes lekker aan mijn voeten laten knabbelen, haha. Toen zijn we een hapje gaan eten.. We wouden naar een ander plekje in Bangkok eten en zeiden dat tegen de tuktuk-chauffeur. Hij bracht ons naar de sea-food market, wat uiteindelijk een grote flop bleek te zijn. Gezelligheid was ver te zoeken met tl-verlichting en het was duuur! Dus gingen we wat rondlopen en kwamen bij een locale Thaise pub/restaurant waar alleen maar locale mensen waren. Het eten was erg lekker daar en de sfeer was top! Met Thais muziek op de achtergrond, eten en Thais bier hebben we ons prima vermaakt. Daarna zijn we naar de sky-hotel (hoogste gebouw in Thailand) gegaan, met twee Fransen die we in de locale pub hadden ontmoet. Op de hoogste verdieping was een bar, met prachtig uitzicht! Kaarsjes, romantisch muziek, de bankjes maakte de sfeer helemaal af. Na was cocktails en gezelligheid zijn we terug naar koh san road gegaan, om 1 dansje en 1 drankje te doen. Nou jullie kennen me; dat ene drankje werden meerdere buckets en dat ene dansje werden er honderd:p. We zijn tot sluitingstijd (5uur) gebleven en daarna toch echt richting ons hotel gegaan.

De volgende dag gingen we namelijk vroeg naar de Wat Bang Pha tempel. Dat is een onbekende, ontoeristische tempel ergens in een klein dorpje 50km van Bangkok vandaan. Het was erg mooi en het bijzondere is dat je daar kon laten tatoeeren door een monnik. Daarbij zegend hij je, en ieder tattoo geeft je een kracht.Erg fascinerend dus. Toen we weer terug in Bangkok waren, hebben we een plannetje getrokken voor de volgende dag. Ik wilde heel graag naar Kanchanaburi en het leek hem ook wel leuk. Dus besloten we daar samen heen te gaan. We kunnen het heel goed met elkaar vinden, dus waarom niet? Die avond hebben we lekker typisch chinees gegeten in Chinatown en wat rondgewandeld. Daarna hebben we ons laten masseren op Thaise wijze en heb ik een 8 stappen gezichtsbehandeling gehad. Het was inmiddels alweer 1 uur en onze minibus naar Kanchanaburi zou om 7uur 'sochtends vertrekken. Die dag was de koningin trouwens jarig, dus overal was het feest en er was vuurwerk! Leuk om dat ook meegemaakt te hebben.

Na 5 uur slaap vertrokken we. De reis ging snel en na 2.5 uur kwamen we al aan in Kachanaburi. Het weer was prachtig, en we konden pas om half 2 met de bus naar de tiger tempel, dus ben ik nog lekker aan het zwembad gaan liggen. Het was een stuk relaxer en rustiger daar dan in Bangkok en onze guesthouse was echt prachtig! Uitzicht op de rivier en een onwijs mooie omgeving. De tiger tempel was leuk; als je in Kachanaburi bent, moet je dat gewoon gezien hebben. In onze guesthouse hebben we een jongen ontmoet die daar werkt, hij was heel aardig en het klikte. Hij wilde ons graag helpen met alles en heeft Marnix vergezeld naar de nightmarket en een warenhuis terwijl ik even een powernap nam. Daarna zijn we uiteten geweest bij een restaurantje waar je je eigen eten kon barbequeen (op grill en in bouilon-water voor maar 99bath (2.5 euro)! Daar hebben we ons buikje rond gegeten. Vervolgens liepen we wat rond en kwamen ineens een man tegen die we eerder hadden gezien. Hij zat met vrienden (2 Thaise mannen en een Franse jongen die al 1 jaar in Bangkok woont) bij een bar en vroeg of we erbij kwamen zitten. Uiteindelijk bleek het dus dat we hem de dag ervoor in Bangkok hadden ontmoet, en hij herkende ons gewoon! (Hij runt zijn eigen informatie/toeristen-shop en heeft zijn eigen bar op de koh san rd.)Hij was in Kachanburi voor een weekje vakantie. We hebben tequilla en cocktails met ze gedronken, hij heeft gitaar gespeeld en gezongen.. Echt superleuk. Later kwamen er een paar Amerikaanse meisjes bij zitten en werd het steeds gezelliger. Aan de overkant was er een bar waar flink gedanst werd, dus ging ik met 1 van de Amerikaanse meisjes kijken. We zijn daar blijven hangen en hebben ontzettend veel nieuwe mensen ontmoet uit alle delen van de wereld. Het was weer eens een geweldige avond/nacht met velen drankjes en nog meer dansjes. Ik ben daar uiteindelijk tot 9 uur 's ochtends gebleven en kon nog maar 2 uurtjes slapen. Na het ontbijt ging Marnix richting het zuiden en ik via Bangkok naar Chiang mai. Het voelde best raar, want na vier dagen samen doorgebracht te hebben moest nu toch echt alleen op pad. De reis naar Bangkok duurde lang, omdat ik met de locale bus ging.. Ik was de enige toerist daar, wat ook weer een hele ervaring was. Het enige nare was dat mijn bus naar Chiang mai om 17.30 vanaf Bangkok zou vertrekken, en ik om 17.45 pas aankwam op de koh san road (waar de bus zou vertrekken). Dus ik had me al voorbereid op een nachtje extra in Bangkok, maar besloot voor de zekerheid toch bij de informatieshop van Jack (de man die in Kachanburi is en in Bangkok werkt) na te vragen wat de opties zijn. Ze konden gelukkig nog een plekje in de bus reserveren, die om 18.00 vertrok! Ideaal dus.

Nu ben ik na een lange reis (12 uur van Bangkok naar Chiang mai) in Chiang mai aangekomen. In de bus heb ik een meisje uit Argentinie ontmoet, met wie ik een leuke guesthouse heb gezocht, kamer mee deel en vandaag eventjes mee doorbreng. Zij is hier om muai thai trainingen te volgen en morgen ga ik 3 dagen door de jungle en daarna 3 dagen mediteren in de Wat Phrathat Doi Suthep tempel. Dus mijn volgend verhaaltje zal pas over meer dan een week zijn.

Wat ik heb geleerd is dat impulsiviteit je heel ver brengt. Daarmee maak je echt de gekste, leukste, spannendste dingen mee! En zo impulsief als jullie me kennen, gebeuren er ook heel veel bijzondere, onbeschrijfelijke en onvergetelijke dingen:)(of had ik dat al eerder gezegd?! haha anyway..) Wat trouwens heel grappig is, is dat zelfs de locale mensen hier denken dat ik Thais ben! Door mijn (zon)gekleurde huid en gezicht, lijk ik blijkbaar erg Thais! Hihi. Het weer is ook prima, tot nu toe veel zon gehad, meestal in de middag een buitje en verder lekker warm. In Chiang mai is er meer regen voorspeld (wat niet gek is in het regenseizoen), maar nu schijnt de zon weer volop, dus we zullen het zien.

Ik heb het echt heel erg naar mijn zin hier en je ontmoet ZO snel en ZO makkelijk nieuwe mensen, wat ik echt onwijs bijzonder vind.

Hoe is het in Nederland? Is het inmiddels wel zomers weer? En hoe zijn de festivals?

Heel veel liefde vanuit dit geweldige land!

ps. Bedankt voor al jullie lieve reacties!

pps. Iedereen zou dit moeten doen, het gevoel dat ik nu heb is zo overweldigend en onbeschrijfbaar.. Ik raad het iedereen echt aan!

  • 15 Augustus 2011 - 07:26

    Sophia:

    Lekker bezig stuk :D
    Zo snel en makkelijk mensen ontmoeten is echt zo gaaf hè! komt ook omdat je alleen bent en je er verder niet gemeen uitziet natuurlijk ;) Dat de mensen altijd lachen is nice, maar kijk wel uit met de weg vragen, ze sturen je doodleuk een verkeerde kant op omdat ze dan niet willen laten blijken dat ze de weg niet weten ;) hihi Die Marnix hè, was ie nou leuk of niet?
    Nederland is same old same old. dit land kent geen zomers. Geniet van jezelf als echt meisje in de jungle en sterkte met het mediteren !
    Liefde

  • 15 Augustus 2011 - 08:40

    Xia:

    Helemaal fantastisch vet dat je zelf een reis maakt :D
    Veel foto's maken, lekker eten en genieten van de zon! ^^
    Heel veel plezier met je avonturen!

    xx Xia

  • 15 Augustus 2011 - 09:15

    Paul:

    He Jes! Wat jij allemaal meemaakt is ook echt iets voor jou! Ik vind het super wat je doet en ik gun je daar ook alle plezier van de wereld. Kijk je wel goed uit aub, want je hebt nog een lange tijd te gaan daaro. Nogmaals; Geniet ervan! Kus Paul ( ik ben nu al benieuwd naar het volgende verslag van je:D)

  • 15 Augustus 2011 - 11:50

    Denise:

    Ik vind het zo super knap van je, hoe jij het toch allemaal voor elkaar krijgt! Ge-wel-dig!! Vind super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ben erg benieuwd naar je foto's!!

    Heeel veeel plezier lieffie!! <3

    Kuss & Knuffel

  • 15 Augustus 2011 - 16:10

    Joelle:

    Kinkt supergoed. Ben benieuwd of je in N-ierland ook zo makkelijk mensen onmoet. Het is daar in ieder geval wel altijd regenseizoen. Enneuh, ik lig anders weer heerlijk te chillen in de zon met chocomel MMMMHH. Net naar den dolder gefietst, drankje gedAan en terug gefietst op de rAcefiets. Ook heerlijk alleen. :) xxxx geniet!

  • 15 Augustus 2011 - 23:18

    Josefien:

    Het weer is inmiddels ja, minder slecht dan eerst ;) vanavond was het om 10u 14 graden zegmaar.. SUCKS! festivals vallen letterlijk in het water valderalderire.. Je verhalen zijn heerlijk om te lezen en ook heerlijk om te horen dat het goed metje gaat. Maar vooralsnog mis ik je erg en wil ik je graag en egoistisch terug hebben lief!

    Heel veel liefde, en mail je morgen met allemaal sappige details die hier niet mogen staan hihi.

    Kus Joos

  • 16 Augustus 2011 - 09:59

    Elke:

    Ik ben onwijs trots op je Jes! Zoveel mensen willen zo'n reis maken, maar durven niet alleen of het lijkt ze niets. Jij DOET dit gewoon, en het is super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Pas goed op jezelf, doe alles wat je daar wilt doen en maak er een onvergetelijk avontuur van!

    Kus <3

  • 16 Augustus 2011 - 13:22

    Rik:

    Jaaaaa er is weer een reisverslaafde bij haha, geweldig!! ga zo door chick!! kus uit turkije!

  • 16 Augustus 2011 - 22:27

    Nancy:

    Hi backpackertje!

    Ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat! Geniet enorm want voor je het weet is het voorbij.

    Ik herken veel in je verhalen. Geniet ervan want dit is jou ding meisje en stop niet al je tijd in verhalen schrijven want je zult zien dat alles anders overkomt.

    Vandaag was het fantastisch weer hier en het weekend ziet er goed uit. Poncho gaat toch voor de zekerheid mee naar decibel! ;) Ik doe een dansje voor je, xx

  • 17 Augustus 2011 - 14:16

    Bianca:

    Hi meis,
    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Geniet er nog van!
    xx Bianca

  • 18 Augustus 2011 - 16:09

    Esmeralda:

    Haa lieverd,,

    Ik ben echt blij voor je dat je het zo naar je zin hebt daar! Nog lekker van genieten, want voor je het weet ben je weer terug in NL.
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen en je foto's!
    Morgen mag ik een weekend lang feesten en genieten. Het wordt zaterdag 26 graden, dus Decibel wordt een top feestje! Ik zal er 1 op je drinken meid xx Kus xx

  • 21 Augustus 2011 - 09:59

    Roos:

    He Jess! Leuk om je verhalen te lezen. Het klinkt allemaal erg leuk. GENIET GENIET GENIET! Voor je het weet woon je weer bij mij op de hoek in Utregg;-) (wat me trouwens ook erg goed bevalt!) Liefs, X>

  • 22 Augustus 2011 - 08:13

    Minle:

    He chick!
    Klinkt allemaal heel herkenbaar! Ik ben zelf net terug van Azie en ik heb het ook echt heel leuk gehad. Jammer genoeg niet in Thailand geweest, maar wel genoeg goede verhalen gehoord!
    Nog heel veel plezier en blijf maar goede verhalen schrijven!
    xx minke
    ps. Soph heeft gelijk, vaak weten ze zelf de weg niet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Jessica

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 11123

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 23 Augustus 2014

Reis Myanmar & vrijwilligerswerk Filipijnen

15 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Jess&Lies; Backpacken door Indonesië

10 Augustus 2011 - 08 September 2011

Backpacken door Thailand, Laos en Cambodja

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Europatrip, China & (eventueel roadtrip Amerika)

Landen bezocht: