Jungle avonturen en een betoverend eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu Jungle avonturen en een betoverend eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu

Jungle avonturen en een betoverend eiland

Door: jessicazhou

Blijf op de hoogte en volg Jessica

22 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Dag lieverds,

Wauw, wat heb ik toch weer flink wat avontuurtjes meegemaakt zeg! Ik zit nu op Koh Chang, een betoverend eilandje in het zuiden van Thailand vlakbij Cambodja.. Gewijzigde plannen dus;) Ik zal bij het begin beginnen..

Die avond dat ik aankwam in Chiang mai heb ik met dat Argetijns meisje een leuk barretje opgezocht en samen met nog een Franse jongen en de eigenaar een topavond gehad! Wat niet goed was voor de volgende dag, want toen begon mijn jungle-tocht. Gek genoeg trok ik het vrij goed en het was geweldig!! Samen met drie franse meisjes en een stelletje uit Nieuw-Zeeland gingen we vroeg de bergen in. Daar heb ik op een olifant gereden, wat een mooie ervaring was:) Na de olifantenrit begon het bloed-zweet en tranen avontuur, haha. We werden in the middle of nowhere afgedropt en de toch was best heftig. We moesten veel lopen en klimmen door allerlei natuurlijke obstakels heen. Zoals boomstronken, modderpoolen, riviertjes, stenen etc. Het was echt hard bikkelen.. Wat was ik blij met mijn wandelschoenen!! Uiteindelijk hadden we ons einddoel bereikt: Een prachtige waterval midden in de rimboe. Daarna gingen we naar ons hutje boven op de berg. Het was erg primitief, alles bestond uit bamboe, er werd gekookt op kampvuur; back to the basics dus. Na het avondeten was iedereen kapot van de vermoeiende dag, dus na wat spelletjes (met materialen uit de natuur) zijn we meteen in slaap gevallen. De volgende dag werd ik wakker met 1000 muggenbulten op de meest bizarre plekken. Gelukkig went dat ondertussen al een beetje, dus na wat jeuk is het weer oke. Die dag hebben we een (iets minder heftige) jungletocht bergafwaards gemaakt en daarna ge-wild-water-raft en ge-bamboe-raft! Echt waanzinnig! De foto's zijn ook prachtig geworden, die zien jullie na mn reis:)
Moe en voldaan gingen we richting Chiang mai. In mijn guesthouse (die overigens ook prachtig is) kwam ik een paar jongens tegen die ik de eerste dag daar al eventjes had ontmoet. Heb een hapje met ze gegeten en zijn daarna bij een oud, cozy, klein barretje cocktails gaan drinken. Daarna ben ik weer als ik blok in slaap gevallen.

De dag daarna was erg relaxt; ik ben naar de night bazaar geweest, heb wat tempels en andere marktjes bezocht en ben met 3 jongens op guys-night-out geweest hihi. Dat was wel grappig, want we gingen met scooters naar twee barretjes bij de rivier; en ik was die avond even one of the guys, dus nu zag ik als 'insider' hoe mannen vrouwen proberen te versieren. Het was echt hilarisch!! Met de live-band en cocktails (natuurlijk) heb ik me prima vermaakt.

Toen was het alweer vrijdag, de dag dat ik zou gaan mediteren. Nou dat is dus heel anders gelopen dan gepland! Ik sprak Marnix namelijk donderdagavond en hij zei dat hij naar Koh Chang zou gaan, omdat het niet hard genoeg waaide om te kite-surfen. Ik had Koh Chang aan het einde van mijn reis gepland staan, maar besloot ter plekke om het mediteren te skippen (ook omdat ik niet de juiste kleren heb kunnen scoren daarvoor) naar Koh Chang te gaan. Heel mijn 'planning' omgegooid (voor zover ik die had) en meteen een ticket geboekt. Ik ga dus niet meer via Luang Prabang naar zuid-Laos en dan Cambodja, maar na Koh Chang naar Cambodja en dan richting midden/noord-Laos en weer terug naar Bangkok (waar ik Georell ga meeten). Nou die middag zou ik vertrekken..
En de reis was d-r-a-m-a, haha. Om 18.00 werd ik opgehaald en de reis zou al 20 uur duren. We begonnen met 3 uur vertraging, omdat de bus kapot was. Gelukkig had ik een leuk Nederlands meisje ontmoet, dus de tijd ging vrij snel voorbij. MAAR, de bus ging eerst naar Bangkok en daar moesten we overstappen op de bus naar Koh Chang. Aangezien we nu in het begin al 3 uur vertraging hadden, wisten we stiekem dat we die niet zouden halen. Maargoed, buiten het feit dat we een slechtere bus kregen, moesten er ook nog eens 7 mensen in de baggage-ruimte zitten, omdat er stoelen tekort kwamen! Daarnaast kreeg de bus onderweg een klapband, waardoor we nog meer vertraging hadden opgelopen. Al met al konden we niet meer naar Koh Chang die dag en moesten we een dag in Bangkok doorbrengen. Opzich niet zo erg, maar na zo'n vermoeiende nacht wil je gewoon bij je bestemming zijn. We hebben er maar het beste van gemaakt, dus lekker uitgebreid ontbeten, daarna wat rondgelopen, toen cocktails gedronken, thaise massage genomen (in een prachtige tuin) en nog een cocktail gedronken en daarna lekker ons bedje ingekropen.

De volgende ochtend werden we vroeg opgehaald door de bus en na een lange lange reis zijn we toen eindelijk op Koh Chang aangekomen. Marnix stond al te wachten en had een prachtig resort gevonden met bungalows direct aan het strand, dus we hoefde gelukkig geen slaapplaats meer te zoeken:)

Nu ben ik volop aan het genieten van dit betoverende eiland. Echt jongens in 1 woord: magisch!!! Dit is echt net een droom, als je om je heen kijkt lijkt alles wel een anzichtkaartje! Alles is ZO onwijs mooi: De golven die je hoort als je in slaap valt, De mooie pure natuur, het glasheldere water, de kleine mini-eilandjes aan de overkant, de sfeer, de rust, de gezelligheid, de knusheid, de onbeschrijfbaar mooie zonsondergang, de sfeer, de watervallen noem het maar op. Ik kan het gewoon niet beschrijven, en denk dat ik nog wel een tijdje ga doorbrengen hier! Haha.

Marnix heeft een scootertje gehuurd, en we zijn vanochtend wat rond gaan rijden; echt wauw wauw wauw wauwww!! Ja.. dit eilandje is onbeschrijfelijk:)

Alles wat ik hier beleef is zo bijzonder, elk minuut van de dag is een hele ervaring. Ik heb mensen ontmoet die me heel veel wijsheid hebben gebracht; over het leven, het verleden, de toekomst en nu. Ik geniet van elk moment van de dag en ben echt intens gelukkig.

Ik weet dat ik niet veel tijd heb om alles gedetailleerd te typen hier, maar zoals Nancy tegen me zei: De verhalen komen nooit helemaal over zoals je die dingen ervaart. Maar nu kunnen jullie een klein beetje beeld vormen over mijn tijd hier!

Ik ga nu snel uiteten en genieten van al het moois:) De foto's komen na mn reis op facebook!

Bedankt voor jullie superlieve/leuke reacties en ik probeer jullie snel weer op de hoogte te houden!!

Heel veel liefde vanuit dit droom-eiland

Jessica

ps. Hoe was lowlands? Decibel? Andere feestjes?;)

  • 22 Augustus 2011 - 16:42

    Merel:

    Je bent heeeeelemaal geweldig!!!!!! HELDINNNNN! Zullen we volgende keer samen op reis gaan? :) Haha xxx

  • 22 Augustus 2011 - 17:52

    Jules:

    Holy shit jess, dat klinkt als heaven itself! Geniet er keihard van, ook voor mij, en ik zie je snel weer! Kussen

  • 22 Augustus 2011 - 22:17

    James:

    super vet, ik wil ook raften xd
    ik kan niet wachten om de foto's te zien :D.

  • 23 Augustus 2011 - 13:36

    Else:

    Schatje, heb net al je verhalen gelezen en het klinkt echt geweldig!! Moet wel zeggen dat ik je begin te missen!!! Heeel veel reis plezier nog en tot over een paar weekjes! Dikke liefde

  • 24 Augustus 2011 - 13:46

    Sophie:

    Woow.. Jij komt helemaal verlicht terug ;)

  • 24 Augustus 2011 - 16:21

    Rk:

    Held

  • 26 Augustus 2011 - 22:02

    Joos:

    Magisch jeeeezus zeg, ligt het op een grote roze wolk? Haha nee klinkt goed schat, ben blij om te horen dat het allemaal heerlijk is. Gelukkig hebben wij een zomer van gemiddeld -16 graden celcius en een gemiddelde regenval van 900 meter per dag.

    No jaloersiteiten at all though..

  • 28 Augustus 2011 - 14:20

    Jelice 2:

    Woow Jes! Klinkt echt als dikke prima! Ik wil ook:( Ben heel erg benieuwd naar de foto's. Over 11 daagjes kom je alweer naar huis, jij wil daar nog niet over nadenken maar ik tel stiekem al af!
    Geniet! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jessica

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 11130

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 23 Augustus 2014

Reis Myanmar & vrijwilligerswerk Filipijnen

15 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Jess&Lies; Backpacken door Indonesië

10 Augustus 2011 - 08 September 2011

Backpacken door Thailand, Laos en Cambodja

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Europatrip, China & (eventueel roadtrip Amerika)

Landen bezocht: