Bye Bye Holland, Hello Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu Bye Bye Holland, Hello Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jessica Zhou - WaarBenJij.nu

Bye Bye Holland, Hello Bangkok

Door: jessicazhou

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Sawatdi kha!!

Ik had beloofd iets van me te laten horen als ik was aangekomen, dus hier mijn eerste berichtje vanuit Bangkok.

Zonder zenuwen, angst en enig besef vertrok ik vanuit Best. Josefien zou ik Utrecht centraal meetten, om samen naar schiphol te gaan. Net toen we een stap in de trein zetten op Utrecht centraal, kwam er iemand heel hard aanrennen, in eerste instantie herkende ik diegene niet.. Maar het bleek Sophia te zijn! Onverwachts maar onwijs leuk. Met zn drieen zaten we gezellig in de trein, alsof we een dagje naar de primark gingen om te shoppen, incl. backpack dan.. Op schiphol aangekomen hebben we meteen ingecheckt, waarna we nog 2 uurtjes hadden om te chillen. We kregen nog een liefdesles mee van een oude 'wijze' man: Liefde, houden van, love, gaat niet om gevoel of ervaringen, maar je intuitie. haha met die wijsheid ging ik het vliegtuig in. Lisa en Emma kwamen ook nog om me uit te zwaaien. Echt superlief! Dit en al jullie smsjes en telefoontjes doen me beseffen dat ik echt geweldige vriendinnen heb!!

De reis ging vrij snel, en 10 uur later kwam ik aan in Bangkok. Bij de uitgang sprak ik een Nederlandse jongen (die toevallig ook uit Utrecht komt) aan om te vragen of ik een taxi of de trein moest nemen en uiteindelijk hebben we samen een taxi gedeeld en een hotel gezocht voor 2 nachten (redelijk luxe nog, met een zwembad op het dak van het hotel! ow en aparte kamers hoor, dus niet schrikken;)). Gek eigenlijk, hoe impulsiviteit je in de mooiste, leukste en grappigste situaties kan brengen! Maargoed, we zitten nu in een hotel op de Koh san road; de drukste toeristentrekpleister van Bangkok. Vandaag gaan we samen erop uit, beetje de boel verkennen en morgen zien we dan wel weer. Ik ga in ieder geval over een paar dagen richting het noorden en hij richting het zuiden om te kite-surfen. Het is zo raar om ergens naar toe te gaan zonder enig idee wat je daar gaat doen. Maar ik vind het nu al ontzettend leuk! Ik doe hier nu ook al ZO veel nieuwe indrukken op, het voelt heerlijk! Het ruikt een beetje naar China, wat me ook thuis laat voelen:) en de Thaise mensen zijn supervriendelijk en willen je overal mee helpen. Al bij al is de reis nu dus officieel begonnen, met voor minimaal 1 dag al een reismaatje aan mijn zij. Nu ga ik genieten van alle mooie dingen hier! Ik hou jullie op de hoogte.

Heel veel liefs

Jessica

Ps. Esje, echte redbull is hier in een raar klein bruinig flesje en er zit geen prik op en het is MEGA zoet!! Haha wordt afkicken deze maand;)

  • 11 Augustus 2011 - 08:29

    Lindsey:

    Heeee ladiee!!!

    Heeel veel plezier daarzoo!! :)
    Njoy your trip!!

    xxx Lindsey

  • 11 Augustus 2011 - 08:54

    Joelle:

    Zo trots op jou!!!

  • 11 Augustus 2011 - 09:27

    Casper:

    Klinkt als een goed begin :) Superveel plezier deze vakantie en sterkte met afkicken van de Red Bull ;)

  • 11 Augustus 2011 - 10:08

    Esje:

    Haa Schat,

    Ik ben blij om te horen dat je een goede reis hebt gehad en een hotelletje hebt gevonden.
    Ik wens je heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen die je daar tegen komt!
    Balen van de redbull zeg! Ik zal iedere keer aan je denken als ik het drink;)
    Niet verkeerd om af te kicken, zo goed is het toch niet voor onze lichaampjes:P

    xx sawatdee kha xx

    (hihi ffkes opgezocht:P)

  • 11 Augustus 2011 - 13:46

    Rik:

    Kapkuhnkap voor dit geweldige bericht! HEEL veel plezier daar!

  • 11 Augustus 2011 - 15:50

    Nancy:

    I told u, het komt wel goed! :D
    Die redbull is echt slecht ja, ze hebben wel flesjes waarop taurine staat, die zijn nog het beste drinkbaar.

    Geniet ervan meisje! PS. Chinatown en lying buddha zijn aanraders als je kho san beu bent. xxxxx

  • 11 Augustus 2011 - 20:01

    Merel:

    Jeej fijn om te weten dat je goed bent aangekomen! Ik voel helemaal je kriebels haha, ik wil ze oooook weeeeeerrrr!! Geniet er van poppie en plan vooral niet te veel zodat je idd elke keer het idee heb dat je een nieuw avontuur ingaat, dat gevoel is het beste! Xxx

  • 12 Augustus 2011 - 12:05

    Sophia:

    Deze reis zal geweldig zijn stuk! have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jessica

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 11124

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 23 Augustus 2014

Reis Myanmar & vrijwilligerswerk Filipijnen

15 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Jess&Lies; Backpacken door Indonesië

10 Augustus 2011 - 08 September 2011

Backpacken door Thailand, Laos en Cambodja

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Europatrip, China & (eventueel roadtrip Amerika)

Landen bezocht: